Wednesday, October 21, 2009

DENGARNYA....RABBANI MENCARI GURU VOKAL

SEJAK pemergian Asri Ibrahim buat selama-lamanya pada 13 Ogos lalu, kumpulan itu mengangkat Zulkifli Azman atau Zul sebagai vokalis utama. Difahamkan, Zul sering juga menggantikan Asri sekiranya penyanyi utama itu tidak dapat menghadirkan diri pada persembahan mereka sebelum ini.

Khabarnya, Zul ialah penyanyi kedua dalam kumpulan itu yang mempunyai nada suara terbaik di kalangan anggota Rabbani yang lain. Jadi, amat tepatlah apabila anggota lain memilihnya sebagai penyanyi utama menggantikan Asri.

Bagaimanapun, Cik Normah dapat tahu, kumpulan itu tetap mahu mempertingkatkan lagi vokal mereka walaupun sudah berdekad kumpulan ini menghiburkan orang ramai. Mereka ingin tampil lebih berkualiti pada setiap persembahan.

Maknanya, walaupun tanpa Asri, Rabbani ingin terus kekal dalam industri muzik tempatan sebagai kumpulan nasyid yang memperjuangkan irama kemanusiaan, kemasyarakatan dan ketuhanan. Lalu, mereka mahu sentiasa dilihat kumpulan yang bermutu tinggi, walaupun sudah lama terbabit dalam seni. Dengan cara itu, Rabbani mampu kekal buat jangka waktu yang lama.

Terbaru, khabarnya kumpulan ini mencari guru vokal bertauliah untuk membentuk gaya persembahan vokal lebih baik untuk Rabbani. Mereka tidak mahu kebolehan yang ada hanya setakat itu. Rabbani nampaknya ingin tampil dengan keupayaan lebih hebat pada masa depan.

Khabarnya, mereka berkenan dengan kebolehan seorang penyanyi lelaki yang juga guru vokal terkenal negara ini. Tetapi, mereka kini berdepan masalah untuk menghubungi penyanyi itu, yang sudah agak lama juga menyepikan diri

sumber daripada berita harian

No comments: